NKDE

Trailers en roest – een eigen verhaal

Home  >>  Nieuws  >>  Trailers en roest – een eigen verhaal

Trailers en roest – een eigen verhaal

On augustus 23, 2019, Posted by , In Nieuws,Onderhoud,Techniek, With Reacties uitgeschakeld voor Trailers en roest – een eigen verhaal

Ik heb Mellon in 2011 in Engeland gekocht – samen met een trailer. Het was een ‘Severn Valley’ trailer met een maximum gewicht van rond 1 ton.

In het voorjaar 2019 ben ik met Mellon op deze trailer naar de SmisCruise ‘Om de Oost’ gereden.

Boot te water, maar dan een verrassing: een van de wielen was scheef….
Gecontroleerd: een deel van de as was totaal verroest en halverwege bijna gebroken.

De Duitse TÜV (APK) had dat niet gezien bij de laatse controle in April 2019.
Ik heb steeds geprobeerd om alleen met de banden in zout water te komen, maar ik denk dat er ook een Engelse prehistorie is: vaak worden boten daar vanuit het strand “geslipped”. Trailer op het strand en wachten tot er genoeg water is en de boot drijft.

Een nieuwe as voor deze oude trailer is moeilijk te kopen. Het is inderdaad een Duitse AL-KO as, dus een bekend merk, maar de afmetingen zijn heel bijzonder – ik denk dat ze alleen voor Engeland worden gebouwd.

De zomerreis was op handen, dus een kleine PEGA gekocht. Dat was een goed idee, het slippen is vanwege het kantelen nu een eitje, en de reparatie van de oude trailer kan nu in alle rust plaats vinden. Dan komt het op ‘vraag en aanbod’…

Mijn advies uit deze ervaring:

Wanneer je trailer ergens contact met zout water heeft, ga beter een keer te veel controleren – ook aan de bijna onzichtbare delen.

Carol Fuchs

Coaster Mellon

Comments are closed.