NKDE

Aangepaste roer constructie Coaster Melon – vervolg

Home  >>  Techniek  >>  Aangepaste roer constructie Coaster Melon – vervolg

Aangepaste roer constructie Coaster Melon – vervolg

On januari 8, 2012, Posted by , In Techniek,Uitrusting, With Reacties uitgeschakeld voor Aangepaste roer constructie Coaster Melon – vervolg

Ik heb nu een tweede mogelijkheid voor de overbrenging van het stuur-kracht vanaf de helmstok aan de hefboompjes aan de bovenkant van de roeren gevonden. In het Duitse taal heet het een ‘Schubstange’ (in het Nederlands een drijfstang?).

Aan de stuurboord onderzijde van de helmstok zit een nieuwe rvs beugel met een kogelkop. Van daaruit wordt de kracht door de drijfstang naar achter overgebracht.

Aan het stuurbord-roer zit de gelijke constructie als aan de helmstok, alleen omgekeerd, en zo kan het dubbel-roer zonder lijntjes werken. Voor deze constructie moet ik de grootzeil-overloop rail vervangen door een overloop buis, zoals het gebruikelijk is op de oudere boten. De Barton traveller was toch niet zo goed . Ik zal de constructie uitproberen op de zomer-tocht in Rügen – een avontuur….

De stuur-lijntjes heb ik wel nog aan bord, wegens de veiligheid……

Carol Fuchs
Coaster Mellon

Comments are closed.